Del din pårørendehistorie

Har du fått en god eller dårlig erfaring som pårørende du gjerne vil dele med oss?

Pårørendealliansen jobber for at din hverdag som pårørende skal bli bedre, gjennom å dele kunnskap og drive påvirkningsarbeid mot politikere og arbeidsgivere.

Et av våre viktigste verktøy er erfaringene og historiene fra pårørende selv, både de gode og dårlige, som vi aktivt bruker for å vise hvorfor man bør jobbe for å gjøre hverdagen til pårørende enklere.

Dersom du ønsker å dele din historie anonymt kan du gjøre det under. Det kan være et godt eller dårlig møte med helsevesenet, eller et eksempel på en venn som har hjulpet deg.

Vi bruker ofte historier fra pårørende i vårt påvirkningsarbeid, for eksempel kan vi dele de i høringssvar, på fordrag og i kampanjer som Pårørendedagen.

Tips:

• Unngå å referere til personopplysninger, for eksempel navn på personer eller annen informasjon som gjør at personer kan bli gjenkjent
  • Maks 800 tegn

F.eks. “En god arbeidsgiver” eller “Hvorfor det er viktig å bli møtt med foreståelse”

Historier og sitater fra pårørende

Se alle sitater

Å plukke opp barn som lever i slike situasjoner mye før, slik at oppvekst og etablering vil fungere for den enkelte. Man sklir ut ved siden av samfunnet sosialt, innenfor utdanning og relasjoner med andre, ved en slik situasjon. Det gagner ingen om pårørende også blir “syke” ved en belastning som avhengighet.

At man blir hørt av fastleger, legevakt, politi osv. Og at vi som pårørende blir avlastet på noen måter slik at vi ikke møter veggen selv og blir sykemeldt/ ufør osv.

Jeg må betale ALLE de STORE regningene helt ALENE!!! Hvorfor er det ikke en eneste politiker som forstår hva det innebærer!!!??? Jeg skvises til “siste blodsdråpe” hver måned!!! --- At ingen kjemper for de enslige forsørgeres kår kommer av at vi har ingenting igjen å kjempe med - og de som såkalt står på barrikadene er gifte vellykkede mennesker som kan velte seg i overflod av både penger og ikke minst nett-verk av hjelpende mennesker(!).