Bærekraft er også å ha kraft til å bære - podkast Hverdagspsyken

kvinne med mikrofon

Hvordan er det å være pårørende når en av dine nærmeste trenger deg? Hvordan påvirker det både barn og voksne som er pårørende?Martin Aasen Wright deler hvordan han fikk hjerneslag som 41 åring etter å ha mistet faren, tett fulgt av en turbulent og usikker jobbsituasjon i flere år. Han hadde nettopp blitt pappa i godt voksen alder, noe som hadde vært et sterkt ønske i mange år for han, og plutselig var både hans kone og deres sønn pårørende til en «slagpappa». Anita Vatland fra Pårørendealliansen og Martin snakker om den manglende støtten for pårørende i systemet og hvordan investeringer i å støtte pårørende er et viktig forebyggende tiltak. Hør videre hvordan Martin og familien kom seg igjennom de tøffe årene, og hvordan deres håndtering av pårørende rollen ble viktig for å få Martin tilbake i jobb. Dette er en engasjerende episode fylt med rike erfaringer og tanker om hvordan vi kan øke bevisstheten for å bedre støtten alle pårørende der ute.

Podkast-episoden finner du her:

Spotify

Apple