Bruk stemmen din for sykehjem!

Vi har vært og vil være en pådriver for at pårørende skal høres, også inne på sykehjemmet!

Det er rundt 800 sykehjem i Norge og rundt 40 000 pasienter som lever der hver dag. Mange pårørende er også tilknyttet disse og vi mener de er viktige for en svært sårbar gruppe, som ikke alltid kan tale egen sak. De kjenner pasientene og deres historier, noe som er verdifull kunnskap for tjenestene

I Sykehjemslisten.no kan pårørende (og beboere) si fra om hvordan de opplever hverdagslivet der – som mat, aktivitetetstilbud, rom og fellesarealer, informasjon og samarbeid med mer, i tillegg til å kunne skrive egne kommentarer i fritekst.

Dette skjer anonymt og uten frykt for å si fra – en frykt som mange pårørende har!

Vi kan allerede se kommentarer som: « De ansatte gjør så godt de kan , men det er for få på jobb» «Det lukter deilig av vafler i gangen» » Her kunne det med fordel vært pusset opp » » Vi har ikke fått nok informasjon og etterlyser samtale om medisiner»

Mange har benyttet seg av muligheten men vi har enda plass til flere vurderinger!

->Bruk muligheten innen 2.10 til å si fra i vår

pågående undersøkelse om sykehjem i Norge!

->Dine erfaringer vil bli del av en rapport hvor pårørende vurderer hverdagslivet på sykehjem i Norge

->Denne vil vi formidle til helsemyndighetene, tilsynsmyndigheter og de som har ansvar for sykehjem i kommunenes organisasjoner!

La din stemme bli hørt!

Tips andre som du vet har en mening, om du ikke har erfaringer selv !